Drogi Rodzicu, Dzielny Zuchu!
Mam dla Was kilka ważnych informacji na temat naszej kolonii zuchowej J
START: 28 czerwca KONIEC: 8 sierpnia.
1. Spotykamy się 28 czerwca według harmonogramu:
Wieluń – godz. 9:00 wyjazd 9:30 PARKING KAUFLAND
Łask – godz. 10:45 wyjazd 11:00 PARKING KAUFLAND
Po sprawdzeniu listy obecności w danym miejscu wyruszamy dalej w drogę.
2. Powrót przewidywany jest w godzinach popołudniowych 8 lipca.
3. Zabieramy ze sobą obowiązkowo ważną legitymację szkolną, na której jest wpisany numer Pesel.
4. Pamiętajmy też o lekach, które na stałe przyjmujemy (dla pewności rodziców proszę o poinformowanie opiekunów podczas zbiórki przed wyjazdem)
5. Rzeczy niezbędne na wyjazd:
ü Śpiwór , mała poduszka, wygodne ciepłe ubranie do spania
ü Menażka, kubek oraz niezbędnik (sztućce)
ü Mundur oraz wszystkie jego elementy (zgodne w danym środowisku)
ü Latarka i zapas baterii do niej (może być czołówka)
ü Klapki pod prysznic, sandały oraz sportowe obuwie (trzeba zabrać kalosze w razie brzydkiej pogody)
ü Ręczniki kąpielowe duży i mały
ü Strój kąpielowy
ü Przybory toaletowe wedle uznania
ü Środki piorące w niewielkiej ilości
ü Krem z filtrem
ü Środki ochronne przed insektami
ü Bielizna wedle uznania
ü T-shirty z krótkim rękawem
ü Spodenki krótkie, spodnie długie
ü Dresy lub wygodne ubranie sportowe
ü Ciepła bluza na chłodne wieczory przy ognisku oraz wycieczkę
ü Przeciwdeszczowa kurtka lub płaszcz
ü Czapka z daszkiem lub chustka na głowę ochraniająca przed słońcem
ü Okulary przeciwsłoneczne
ü Mały plecak na wycieczki
ü MAŁY! Piórnik szkolny z wyposażeniem, zeszyt, poradnik, śpiewnik wedle uznania
6. Dużo dobrego humoru oraz wspaniałą pogodę J
W drugi weekend grudnia odbył się, pod hasłem „Odkryjmy magię świąt!", zimowy biwak zuchowy, w którym wzięło udział 72 uczestników – 57 zuchów (dzieci w wieku 6-10 lat), 3 harcerzy oraz 12 instruktorów, należących do Hufca ZHP Łask. Impreza zorganizowana była przez działające w nim od kilku lat Namiestnictwo Zuchowe, a kadrę biwaku stanowili, prowadzący je instruktorzy: pwd. Julita Gamoń – komendantka biwaku, pwd. Mateusz Liśkiewicz – zastępca komendanta ds. programowych oraz ćw. Kacper Chojnacki, sprawujący funkcję oboźnego. Biwak nie odbyłby się jednak bez pomocy innych instruktorów: Michała Krzyżańskiego, Agnieszki Kondratiuk, Martyny Rubajczyk oraz wspomagających go harcerek – Amelii Różańskiej i Adrianny Matusiak, jeszcze nie tak dawno samych, należących do gromady zuchowej.
We wspólnej zabawie wzięły udział trzy gromady hufca:
*4 Gromada Zuchowa „Wesołe Cudaki" z Zelowa – drużynowa Ewa Jadwiszczak, przyboczna Grażyna Łągwa;
*8 Gromada Zuchowa „Smocza Ferajna" z Łasku – drużynowy Dawid Bulzacki, przyboczna Aleksandra Zwolińska;
*9 Gromada Zuchowa „Leśne Ludki" z Zalesia – drużynowa Joanna Urbańska.
Jak relacjonuje Mateusz Liśkiewicz: „Tym razem gościło nas PG nr 1 w Łasku, w którym spędziliśmy jedną noc oraz gdzie odbywały się wszystkie zajęcia programowe, związane oczywiście ze zbliżającymi się świętami. Nie zapomnieliśmy jednak o nadchodzących feriach, dlatego też wszyscy, mali i duzi, wzięliśmy udział w spotkaniu z policjantem, opowiadającym o zasadach bezpieczeństwa i wszelkich niebezpieczeństwach zimowych."
Wszystko rozpoczęło się wspólnym apelem organizacyjnym, a prawdziwa świąteczna przygoda zaczęła się już za chwilę od spotkania z Mikołajem (Miłosz Gliga), mającym dla zuchów coraz to nowsze i wymyślniejsze zadania. Dzieci miały okazję, między innymi: „zaprojektować" bałwany, szyć skarpety świąteczne, połączone z zabawą „tajemniczy przyjaciel" (każda skarpeta była podpisana i wywieszona w widocznym miejscu, dzieci losowały jedną osobę z grupy; musiały dowiedzieć się kto to jest oraz włożyć mu mały podarunek do jego skarpety tak, aby nikt się o tym nie dowiedział), napisać oraz wysłać list do Świętego Mikołaja do Rovaniemi w Finlandii, ozdabiać styropianowe bombki czy uczestniczyć w „kolędowym" karaoke. Uczestników odwiedziły także panie ze Stowarzyszenia Rękodzieła Łaskiego „Szuflandia", uczące najstarsze zuchy szycia filcowych upominków. Prawdziwą atrakcją stało się jednak dla najmłodszych pieczenie i ozdabianie świątecznych pierniczków.
„Zbiórki oraz biwaki zuchowe uczą dzieci samodzielności, pracy indywidualnej oraz zespołowej. Zawsze staramy się, aby to, co chcemy zaproponować dzieciom wychodziło poza rzeczy, które mogą robić na co dzień, stąd taka różnorodność technik i materiałów. Zastępujemy zwykłe bloki, kredki i mazaki – w tym przypadku – watą, filcem, piórkami czy lukrem, ponieważ nikt z nas, nie ma na przykład ochoty na papierowe pierniczki." – podsumowuje komendantka biwaku, Julita Gamoń.
- Click to open image! Click to open image!
- Click to open image! Click to open image!
- Click to open image! Click to open image!
- Click to open image! Click to open image!
- Click to open image! Click to open image!
- Click to open image! Click to open image!
- Click to open image! Click to open image!
http://www.lask.zhp.pl/aktualnosci/dla-zuchow#sigProGalleria2a4e542c5d
Wielkimi krokami zbliża się do nas zimowy biwak zuchowy (13-14 grudnia), realizowany pod hasłem - "Odkryjmy magię świąt!". Gorąco zapraszamy wszystkich harcerzy i instruktorów, którzy chcieliby pomóc nam w przygotowaniach imprezy, jak również RODZICÓW i wszystkich tych, którzy chcą po prostu spędzić z nami trochę czasu, na przykład: na pieczeniu pierniczków.
Z pewnością macie mnóstwo świątecznych pomysłów, które możemy wspólnie zrealizować na biwaku.
Tradycyjnie, zgłaszamy się do Mateusza lub Julity.
Drużynowi zgłaszają gromady do 8 grudnia.
Namiestnictwo zuchowe zaprasza do współpracy drużyny i zastępy harcerskie przy realizacji kolejnej edycji projektu - Pudło nie-nudno.
Udział może okazać się ciekawym pomysłem na zadanie zespołowe lub indywidualne przy realizacji prób.
Zasady:
- do kartonowego pudła (nie ozdabiamy pudełka- liczy się to, co jest w środku) wkładamy wszystkie potrzebne materiały do realizacji cyklu zbiórek zuchowych
- cykl może dotyczyć wybranej sprawności zuchowej lub być autorskim pomysłem (nazwę cyklu oraz listę zadań dołączamy do pudła)
- oprócz zadań technicznych, plastycznych itd. (opis zadania, sposób wykonania, schemat itp.) do pudła wkładany potrzebne do ich realizacji materiały na zbiórkę dla 12 zuchów (pozostałe drużynowi zuchowi organizują sami)
- w pudle powinny znaleźć się tez materiały dodatkowe, tj.: nagrania, teksty piosenek, naklejki, pląsy, fragmenty książek, opowiadań, baśnie, kolorowanki, odznaczenia czy dyplomy,pasujące do tematu pudła
- mile widziane są wszelkie niestandardowe pomysły (możemy pomóc przy materiałach)
- pudła zostaną wylosowane przez gromady zuchowe na najbliższym jesiennym biwaku
Chęć udziału, temat pudła, jak również wszelkie pytania i wątpliwości przesyłamy do 15 listopada mejlowo na - Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript., kontaktując się z dh. Julitą.
Liczymy na Was!
Podaje rozkład autobusów na biwak zuchowy w Masłowicach
Piątek 26.10.2012:
16:30 Karsznice
16:45 Krobanów
16:50 Łask ul. Narutowicza 28 Gimnazjum nr.1
Sobota 27.10.2012 :
8:00 Zalesie pod szkołą
8:45 Zelów pod szkołą
NIedziela 28.10.2012
12 - 13 wyjazd z Masłowic
Wyjazd Na Termy do Uniejowa!
Wyjazd odbedzie się 11 października (czwartek)